استراتژی ایمنی ماشین های سنگین 2021-2025

ماشین سنگین چیست؟استراتژی ایمنی ماشین های سنگین چیست؟استراتژی های محدودیت در مدیریت ماشین سنگین چگونه است؟

ماشین سنگین چیست؟
یک ماشین سنگین در قانون ملی خودروهای سنگین (HVNL) به عنوان وسیله نقلیه ای تعریف شده است که دارای جرم ناخالص وسیله نقلیه (GVM) یا جرم تریلر کل (ATM) بیش از 4.5 تن باشد. GVM یک ماشین سنگین حداکثر وزن آن هنگام بارگیری کامل است ، همانطور که توسط سازنده مشخص شده است.
به عنوان مثال ، وسایل نقلیه سنگین عبارتند از:
نیمه تریلر
کامیون های باری دو نفره
قطارهای جاده ای
اتوبوس های مسافربری
حامل های وسیله نقلیه
دام و سایر وسایل نقلیه کشاورزی
جرثقیل های سیار و سایر وسایل نقلیه مخصوص
 
استراتژی ایمنی ماشین های سنگین 2021-2025
 
NHVR به دنبال بازخورد در مورد پیش نویس استراتژی ایمنی ماشین سنگین 2021-2025 است.
NHVR چیست؟
استراتژی ایمنی جاه طلبی های استراتژیک NHVR را برای بهبود نتایج ایمنی ماشین سنگین و کمک به کاهش تعداد تصادفات ، تلفات جانی و صدمات جدی مربوط به ماشین سنگین تعیین می کند.
این برنامه از NHVR برای ایجاد تغییر مثبت در رفتار فردی و فرهنگ صنعت برای بهبود ایمنی و تنظیم ناوگان ماشین سنگین مدرن و ایمن که احتمال و تأثیر تصادفات را کاهش می دهد ، پشتیبانی می کند.
زمینه
پیش نویس استراتژی ایمنی وسایل نقلیه سنگین 2021-2025 با پیش نویس استراتژی ملی ایمنی جاده ای 2021-2030 (NRSS) مطابقت دارد که اهداف ایمنی جاده ای استرالیا ، اولویت های اصلی اقدام و اهداف کاهش آسیب های جاده ای تا سال 2030 را مشخص می کند.
پیش نویس استراتژی ایمنی ماشین سنگین 2021-2021 توسط برنامه عملیاتی تولید می شود که سالانه تهیه می شود ، و فعالیت ها ، مسئولیت ها و بازه های زمانی تحویل ، NHVR را در طول عمر پنج ساله خود مشخص می کند.
چرا ما در حال مشاوره هستیم
این فرصتی است برای ورود به استراتژی ایمنی قبل از نهایی شدن و انتشار آن در سال 2021.
NHVR به دنبال ورودی در موارد زیر است:
رویکرد ما به مشارکت
ایجاد تغییر مثبت در رفتارهای فردی و فرهنگ صنعت برای بهبود ایمنی جذب ناوگان ماشین سنگین مدرن و ایمن که احتمال و تأثیر تصادفات را کاهش می دهد
تأثیرگذاری بر طراحی شبکه جاده ای برای پشتیبانی از استفاده ایمن از ماشین سنگین
 
مدیریت ماشین سنگین : استراتژی های محدودیت
حمل و نقل باری جاده ای از جنبه های مهم اقتصاد استرالیا محسوب می شود. با توجه به ویژگی های عملیاتی (به عنوان مثال شتاب / کاهش سرعت ، قدرت مانور) و مشخصات فیزیکی (به عنوان مثال طول ، اندازه) ماشین سنگین، آنها تأثیرات منفی بر ترافیک اطراف تحمیل می کنند. این تأثیرات منفی شامل افزایش ازدحام ترافیک ، کاهش ایمنی ترافیک و افزایش آلودگی هوا و صدا است. تأثیرات منفی ناشی از ماشین سنگین در جاده های شریانی به دلیل وجود چراغ راهنمایی هنگامی که ماشین سنگین در چراغ قرمز باید کند شود ، متوقف شده و سپس دوباره شتاب بگیرد ، شدت می یابد. با توجه به تأثیرات منفی ماشین سنگین بر ترافیک اطراف آنها ، باید استراتژی های مدیریتی مناسبی برای تطبیق با افزایش تعداد ماشین سنگین اجرا شود. یک روش معمول برای مدیریت حرکات ماشین سنگین از طریق اجرای راهکارهای محدود جایگزین ماشین سنگین است. تمرکز اصلی این مقاله پرداختن به تأثیر استراتژی های محدودیت فضای ماشین سنگین برای کلاس های مختلف ماشین سنگین بر ازدحام ترافیک است. در این تحقیق ماشین سنگین در سه کلاس Rigid ، Heavy Combination و Multi Combination طبقه بندی شده اند. بخش جاده ای که در این تحقیق استفاده شده بخشی از بزرگراه پرنس در ملبورن استرالیا است. این بخش 8.8 کیلومتر طول دارد و 13 تقاطع سیگنال دار در آن فاصله وجود دارد. برای اطمینان از ارزیابی دقیق استراتژی های محدودیت ، از نرم افزار شبیه سازی ترافیک VISSIM استفاده می شود. منطقه مورد مطالعه در VISSIM مدل سازی شده است. پس از آن ، استراتژی های محدودیت در مدل VISSIM اعمال می شود که در آن کلاسهای خاصی از ماشین سنگین استفاده از جاده در دوره اوج ممنوع می شوند. چهار استراتژی مختلف محدودیت ماشین سنگین در این تحقیق استفاده شده است. اولین راهکار عدم محدودیت برای ماشین سنگین است. استراتژی دوم محدودیت هایی را فقط در کلاس چند ترکیبی اعمال می کند. استراتژی سوم محدودیتهایی را در کلاسهای ترکیبی چندگانه و سنگین اعمال خواهد کرد. استراتژی چهارم تمام کلاس های ماشین سنگین را محدود می کند. اثرات هر استراتژی محدودیت در اندازه گیری های مختلف ترافیک در ترکیبات مختلف ماشین سنگین ارزیابی می شود. محدودیت ماشین سنگیناز نظر اقدامات عملکرد ترافیک مورد استفاده در این مطالعه کارآمدترین استراتژی محدودیت محسوب می شود.

برگشت به بالا