اسکانیا به تدریج باتری الکتریکی می شود

اسکانیا این ماه تعهد خود را به خودروهای برقی باتری و نه چندان زیاد به خودروهای پیل سوختی هیدروژنی اعلام کرد.این شرکت قبلاً اتوبوس های تمام برقی و همچنین کامیون های تمام برقی و پلاگین هیبریدی را معرفی کرده است.

اسکانیا به تدریج باتری الکتریکی می شود ، زیرا پتانسیل کامیون پیل سوختی هیدروژنی محدود است.

اسکانیا این ماه تعهد خود را به خودروهای برقی باتری و نه چندان زیاد به خودروهای پیل سوختی هیدروژنی اعلام کرد.

این شرکت قبلاً اتوبوس های تمام برقی و همچنین کامیون های تمام برقی و پلاگین هیبریدی را معرفی کرده است. هدف بلند مدت ادامه برق رسانی و افزایش سهم خودروهای برقی از کل فروش در اروپا به 10 درصد تا سال 2025 و 50 درصد تا سال 2030 است.

لازم به ذکر است قطعات اسکانیا را میتوان در بازار لوازم یدکی ماشین سنگین ایران پیدا کرد.

حداقل یک "کاربرد محصول الکتریکی" جدید در بخش اتوبوس و کامیون هر سال راه اندازی می شود.

اسکانیا اعلام کرد که به لطف پیشرفت فناوری (چگالی انرژی باتری ، زمان شارژ) خودروهای برقی "به تدریج از راه حل های فسیلی و سوخت های زیستی پیشرو در صنعت اسکانیا در اکثر کاربردهای حمل و نقل پیشی خواهند گرفت". نکته دیگر این است که - بر اساس تجربه اسکانیا در مورد اتوبوس های EV - "وسیله نقلیه الکتریکی باتری نیاز به سرویس کمتری نسبت به خودروهای معمولی دارد ، به این معنی که زمان کارکرد بیشتر و هزینه های بیشتر در هر کیلومتر یا ساعت کار است".

کاربرگرامی فروشگاه اینترنتی اُور یدک ، لطفا برای ثبت نوبت تعمیرات خودروهای سنگین ، در لینک زیر به سامانه رزرواسیون اوریدک مراجعه فرمائید:

http://www.overyadak.com/reservation 

 

اینها واقعا عوامل کلیدی هستند و ما از دیدن آن در بیانیه رسمی مطبوعات بیش از حد خوشحالیم.

جالب اینجاست که اسکانیا اعتراف کرد که زمانبندی آن در بخش الکتریکی "بهینه نبود". ما نمی توانیم بیشتر موافقت کنیم ، زیرا پرتاب دیر شد.

 بازار لوازم یدکی ماشین سنگین ایران

کامیون برقی دوربرد

در حال حاضر ، کامیون برقی اسکانیا مجهز به باتری 300 کیلووات ساعت ، برد آن تا 250 کیلومتر (155 مایل) است.

 

در چند سال آینده ، ما باید شاهد یک کامیون دوربرد 40 تن (40،000 کیلوگرم / 88000 پوند) باشیم که قادر خواهد بود 4.5 ساعت رانندگی کرده و سپس در طول 45 دقیقه استراحت اجباری رانندگان ، دوباره شارژ شود. به عبارت دیگر ، اسکانیا در حال کار بر روی یک کامیون سایز بزرگ است.

لازم به ذکر است قطعات اسکانیا را میتوان در بازار لوازم یدکی ماشین سنگین ایران پیدا کرد.

"در چند سال آینده ، اسکانیا قصد دارد کامیون های برقی مسافت طولانی را معرفی کند که بتوانند وزن کل 40 تن را به مدت 4.5 ساعت حمل کنند و در طول 45 دقیقه استراحت اجباری رانندگان ، شارژ سریع داشته باشند."

کاربرگرامی فروشگاه اینترنتی اُور یدک ، لطفا برای جستجوی هرگونه قطعه مکانیکال ،

لوازم یدکی ، قطعات الکترونیک و تزئینات و تعمیرات خودروهای سنگین ، در لینک زیر به فروشگاه اوریدک مراجعه فرمائید:

http://www.overyadak.com/eshop 

 بازار لوازم یدکی ماشین سنگین ایران

برق باتری در مقابل هیدروژن

علیرغم این واقعیت که اسکانیا در زمینه فناوری هیدروژن سرمایه گذاری کرده و حتی خودروها را با مشتریان به کار گرفته است ، پتانسیل FCV ها "محدود" در نظر گرفته می شود.  

دلیل اول این است که بهره وری انرژی تنها یک سوم خودروی برقی باتری است ( FCV ها سه برابر بیشتر از برق تجدیدپذیر برای تولید هیدروژن و مسافت یکسان استفاده می کنند).

لازم به ذکر است قطعات اسکانیا را میتوان در بازار لوازم یدکی ماشین سنگین ایران پیدا کرد.

FCV ها نیز پیچیده تر هستند ، نیاز به تعمیر و نگهداری بیشتری دارند و هزینه بیشتری نیز دارند. ما همچنین باید اضافه کنیم که زیرساخت سوختگیری واقعی وجود ندارد.

"مهندسان از این آزمایشات اولیه بینش های ارزشمندی به دست آورده اند و تلاش ها ادامه خواهد داشت. با این حال ، در آینده استفاده از هیدروژن برای چنین برنامه هایی محدود خواهد شد زیرا سه برابر بیشتر از انرژی تجدیدپذیر برای تغذیه یک کامیون هیدروژنی در مقایسه با یک کامیون الکتریکی باتری مورد نیاز است. مقدار زیادی انرژی یعنی تولید ، توزیع و تبدیل مجدد به برق از بین می رود.

تعمیر و نگهداری نیز باید در نظر گرفته شود. هزینه خودروهای هیدروژنی بیشتر از خودروهای برقی باتری خواهد بود زیرا سیستم های آن پیچیده تر هستند ، مانند سیستم خنک کننده هوا و خنک کننده گسترده. علاوه بر این ، هیدروژن یک گاز فرار است که برای اطمینان از ایمنی نیاز به نگهداری بیشتری دارد. "

به نظر می رسد که اسکانیا سعی خواهد کرد از تجربیات خود در پیل های سوختی هیدروژنی در سایر کاربردها مانند پیل های سوختی ثابت استفاده کند:

"با این حال ، هیدروژن یک حامل انرژی امیدوار کننده است ؛ راهی خوب برای ذخیره انرژی در چرخه های طولانی ، و اگر در محیطی سازگار با محیط زیست تولید شود ، نقش مهمی در کربن زدایی ایفا می کند. اسکانیا به دنبال تامین فولاد بدون فسیل برای کامیون های خود است.

پیل های سوختی ثابت جزء مهمی از سیستم شارژ الکتریکی هستند. این راه حل به ویژه در مناطقی با انرژی تجدیدپذیر فراوان و در مناطق روستایی خارج از شبکه اصلی برق امیدوار کننده است. "

کاربرگرامی فروشگاه اینترنتی اُور یدک ، لطفا برای همه امکانات و خدمات استارتاپ اوریدک، لطفا به سایت اطلاع رسانی اوریدک در آدرس زیر مراجعه فرمائید:

https://overteam.ir 

 

برگشت به بالا