بررسی کامیون اسکانیا سری R

کمپانی اسکانیا یکی از کامیون سازان تحسین شده دنیاست که در ایران فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی اسکانیا دارد

کمپانی اسکانیا یکی از کامیون سازان تحسین شده دنیاست.  کامیون های اسکانیا قیمتی بسیار مناسب دارند که امروزه  لوازم یدکی آنها در  فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی اسکانیا پیدا میشود.این کامیونها عملکردی بالا و مصرف سوخت کمی دارند.

کیفیت این کامیون ها بالاست و بارهای سنگین را با بیشترین ایمنی جا به جا می‌کنند. گل سر سبد محصولات اسکانیا، کامیون سری R است که در رده کامیون های 44 تنی قرار دارد و رقیب سرسختی برای مرسدس بنز آکتروس و ولوو FH محسوب می‌شود. کامیون سری R در سال 2010 مورد بازنگری قرار گرفت و هم در بدنه ظاهری و هم در خصوصیات فنی آن تغییراتی داده شد. که حوشبختانه لوازم یدکی آنها در فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی اسکانیا پیدا میشود.در سال 2011 نیز، کامیون سال لقب گرفت. این کامیون در چهار تیپ به بازار عرضه می‌شود که عبارتند از: Day Cab، Low Sleeper Cab،Sleeper Cab Normal Sleeper Cab High و تیپ Topline.
طراحی بدنه
بدون اغراق می‌توان گفت اسکانیا سری R با خطوط مواج و طراحی تأثیرگذارش، یکی از زیباترین کامیون ها در جوزه کامیون های 44 تنی است. نسل جدید این کامیون در مقایسه با مدل قدیمی، دارای خطوط افقی برجسته تر و سپرهایی بازنگری شده است که در کنار چراغ های LED مخصوص رانندگی در روز قرار گرفته‌اند. جلو پنجره جدید و لوگوی بزرگ SCANIA که زیر شیشه جلو نصب شده است نیز، طراحی آن را کامل می‌کند. مدل جدید این کشنده دارای پنل های جانبی است که به صورت استاندارد ارائه می‌شوند و با بدنه همرنگ هستند. این امر باعث می‌شود کامیون یکپارچه‌تر به نظر برسد. در طراحی بدنه همه اصول آیرودینامیک در نظر گرفته شده است، از طرفی پنل های جانبی نیز به کاهش مصرف سوخت کمک می‌کنند و در مقایسه با مدل قدیمی، میزان مصرف را 0.6 کاهش می‌دهند و  فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی اسکانیا هم تمامی لوازم یدکی مورد نیاز را برای ما فراهم کرده است.

کاربرگرامی فروشگاه اینترنتی اُور یدک ، لطفا برای جستجوی هرگونه قطعه مکانیکال ، لوازم یدکی ، قطعات الکترونیک و تزئینات و تعمیرات خودروهای سنگین ، در لینک زیر به فروشگاه اوریدک مراجعه فرمائید:
http://www.overyadak.com/eshop/
 طراحی داخلی
 
 
سه پله که در کنار چرخ های جلو قرار گرفته‌اند، کار سوار و پیاده شدن به این کامیون را آسان می‌کنند. علاوه بر بازنگری هایی که روی بدنه خارجی صورت گرفته، طراحی داخلی هم دستخوش تغییراتی شده است. خوشحالیم که می‌بینیم مهندسان و طراحان کمپانی اسکانیا راحتی راننده را مد نظر قرار داده‌اند و با اعمال تغییرات، باعث شده‌اند ارگونومی کابین بالا برود. نیاز به گفتن نیست که کیفیت مواد عالی است و طراحی کلی نیز بسیار جذاب است. روکش داشبورد طرح و جنس جدیدی دارد و بسیار هم نرم است. روی داشبورد صفحه کنترل سیستم مسیریاب ماهواره ای و سیستم صوتی نیز به چشم می‌خورد. سیستم صوتی مجهز به سی دی خوان، پخش کننده MP3 و رادیوی FM است. سایر دکمه های کنترلی هم چیدمانی منطقی دارند و محکم‌تر به نظر می‌رسند. وقتی صحبت از خاص بودن کامیون سری R به میان می‌آید، کمپانی اسکانیا وقت تلف نمی‌کند. کابین این کامیون دارای طیف گسترده‌ای از تزیینات و پارچه و  رنگ است  با وجود این همه تنوع و گستردگی میتوان لوازم یدکی اسکانیا را از فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی اسکانیا به راحتی خرید کرد و به راحتی تحویل گرفت.
کاربرگرامی فروشگاه اینترنتی اُور یدک ، لطفا برای ثبت نوبت تعمیرات خودروهای سنگین ، در لینک زیر به سامانه رزرواسیون اوریدک مراجعه فرمائید:
http://www.overyadak.com/reservation/
 
موقعیت صندلی راننده نیز طوری است که راننده به جاده مسلط است و دید خوبی از آن دارد. صندلی قابل تنظیم است ولی دسته صندلی به اندازه دسته صندلی های ولوو FH تنظیم پذیر نیست. تشک خواب راننده نیز کاملاً به روز شده است و دارای فنرهایی 155 میلی متری است. وقتی صندلی ها خوابانده شوند، این تشک که عرض آن به 900 میلی متر می‌رسد، می‌تواند به راحتی پهن بشود. یک تخت خواب هم در بالا قرار دارد که در تیپ Highline، نزدیک به 700 میلی متر عرض دارد و با یک نردبان تاشو می‌توان به راحتی روی آن رفت. راننده از نظر محفظه های مخصوص نگهداری اسباب و اثاثیه هم هیچ نگرانی نخواهد داشت. به اندازه کافی محفظه و جا لیوانی وجود دارد و می‌توان همه چیز را در آن ها جا داد. زیر تخت خواب تاشو هم یک یخچال تعبیه شده است. آینه عقب هم مانند همه آینه عقب های امروزی دارای نقاط کور است ولی فاصله بین آینه اصلی و عدسی های دید گسترده، کمک می‌کنند که این پدیده به حداقل برسد.
کاربرگرامی فروشگاه اینترنتی اُور یدک ، لطفا برای همه امکانات و خدمات استارتاپ اوریدک، لطفا به سایت اطلاع رسانی اوریدک در آدرس زیر مراجعه فرمائید:
موتور و عملکرد
کامیون اسکانیا سری R، با چند نوع موتور مختلف به بازار عرضه می‌شود. موتور 8 سیلندر که با استاندارد یورو 5 مطابقت دارد، پنج نوع نیروی خروجی در اختیار راننده قرار می‌دهد که بین 500 تا 730 اسب بخار متغیرند. موتور R730، قوی ترین موتوری است که برای اسکانیا عرضه می‌شود و با دور موتور 1900، می‌تواند 3500 نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیازی به گفتن ندارد که این موتور سریع‌ترین موتور موجود در بازار است و حتی از موتور 750 اسب بخاری ولوو FH16 نیز بهتر است. شتاب عالی است و باعث می‌شود کامیون خیلی راحت از سربالایی تپه بالا برود. صدای موتور هم بسیار گوش نواز است ولی از داخل کابین هم شنیده می‌شود. البته صدا ابداً گوشخراش نیست و مثل یک کنسرت مکانیکی زیبا به نظر می‌رسد. کامیون اسکانیا سری R، مجهز به گیربکس Opticruise و سیستم سازمان دهنده OPC5 است. تعویض دنده ها بسیار نرم انجام می‌گیرد و به دخالت دست نیازی ندارد. گیربکس Opticruise این قابلیت را دارد که فقط با فشردن یک دکمه، بتوان آن را روی حالت اتوماتیک یا دستی تنظیم کرد. اگر حالت دستی را انتخاب کنید، با استفاده از یک دسته دنده که در سمت راست پایه فرمان قرار دارد، می‌توان تعویض دنده کرد. 
کاربرگرامی فروشگاه اینترنتی اُور یدک ، لطفا برای جستجوی هرگونه قطعه مکانیکال ، لوازم یدکی ، قطعات الکترونیک و تزئینات و تعمیرات خودروهای سنگین ، در لینک زیر به فروشگاه اوریدک مراجعه فرمائید:
http://www.overyadak.com/eshop/
 کیفیت سواری
 
 این کامیون در قسمت جلو دارای فنرهای شمشی، میله ضد غلتش و ضربه گیر است. در قسمت عقب نیز سیستم تعلیق کاملاً بادی است و به صورت اتوماتیک تنظیم می‌شود. این کامیون به لطف پیکربندی عالی اش، خوب می‌تواند از پس ناهمواری ها بر بیاید، به همین خاطر سواری بسیار نرمی هم در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. فرمان هیدرولیک اسکانیا نیز عالی است و گیجی آن به حداقل رسیده است. ترمز تمام بادی است و مجهز به سیستم های ABS و ASR می‌باشد. سیستم ESP نیز به صورت سفارشی قابل خریداری است. ترمز اصلی فقط در موارد ضروری درگیر می‌شود، ترمز موتور هم می‌تواند سرعت را خیلی خوب پایین بیاورد.
کاربرگرامی فروشگاه اینترنتی اُور یدک ، لطفا برای ثبت نوبت تعمیرات خودروهای سنگین ، در لینک زیر به سامانه رزرواسیون اوریدک مراجعه فرمائید:
http://www.overyadak.com/reservation/
نظر نهایی
 جای تعجب نیست که بسیاری از کامیون داران آرزوی داشتن اسکانیا سری R را در سر دارند. موتور 8 سیلندر عالی است و موتور R730 نیز جزو قویترین موتورها محسوب می‌شود. علاوه بر این، کیفیت ساخت کابین و ارگونومی آن نیز عالی است. نیازی به گفتن نیست که کامیون های اسکانیا قابل اعتماد هستند و هر وقت هم اراده کنید می‌توانید راحت آن ها بفروشید.
کاربرگرامی فروشگاه اینترنتی اُور یدک ، لطفا برای همه امکانات و خدمات استارتاپ اوریدک، لطفا به سایت اطلاع رسانی اوریدک در آدرس زیر مراجعه فرمائید:
https://overteam.ir/
 
 

برگشت به بالا