دیزل شاپ شاپور قسمت دوم

ادامه مقاله ،اسكانیا در رده بالای كامیون ها ، مدل جدیدی را به روز كرده و موتور را برای سال 2010 بهبود یافته است. موتور V8 در چهار نسخه 500 ، 560 ، 620 و 730 اسب بخار و حداکثر گشتاور 3500 نیوتن متر ارائه می شود.

دامنه کامیون V8 تمدید شده با قابلیت پایداری بیشتر
موتورهای کامیونی V8 اسکانیا اکنون از 500 اسب بخار تا 730 اسب بخار قدرت دارند. امتیازات گشتاور از 2400 یا 2500 نیوتن متر تا 3500 نیوتن متر قابل توجه می رسد و به نسبت گشتاور به قدرت بین 4.8 تا 5.0 و قابلیت رانندگی اسکانیا می رسد. در دیزل شاپ شاپور ShapoorDiesel  Shop تنوع زیادی از قطعات یدکی اسکانیا وجود دارد
 

یورو 3: 500 اسب بخار 2400 نیوتن متر ، 580 اسب بخار 2700 نیوتن متر

یورو 4: 500 اسب بخار 2400 نیوتن متر ، 560 اسب بخار 2700 نیوتن متر ، 620 اسب بخار 3000 نیوتن متر

یورو 5: 500 اسب بخار 2500 نیوتن متر ، 560 اسب بخار 2700 نیوتن متر ، 620 اسب بخار 3000 نیوتن متر ، 730 اسب بخار 3500 نیوتن متر

EEV 1: 730 اسب بخار 3500 نیوتن متر

موتورهای اسکانیا V8 به دلیل کم مصرف بودن در هنگام کار سخت ، در عین حال کاملاً مقرون به صرفه در یک بار سبک مشهور هستند. گشتاور بالا در دورهای پایین با مشخص کردن یک محور عقب سریع ، امکان صرفه جویی در سوخت اضافی را باز می کند. اسكانیا همچنین به كاربران این امکان را می دهد كه كامیون های خود را تا 100 ٪ بیودیزل كار كنند تا اثر كربن را كاهش دهند.

موتورها تنظیم شده اند تا گشتاور زیادی را از قبل با سرعت دور در نظر بگیرند تا شروع کار را تسهیل کنند. حداکثر گشتاور از 1000 دور در دقیقه تولید می شود. شیب منحنی گشتاور در دورهای بالاتر به دقت با افزایش منحنی قدرت مطابقت دارد تا "قدرت معلق" را در سربالایی فراهم کند - موتور با کاهش دور موتور قوی تر می شود و نتیجه آن رانندگی فوق العاده است. تحویل نیرو در تمام محدوده مفید مفید روان است.

کاربرگرامی فروشگاه اینترنتی اُور یدک ، لطفا برای ثبت نوبت تعمیرات خودروهای سنگین ، در لینک زیر به سامانه رزرواسیون اوریدک مراجعه فرمائید:

http://www.overyadak.com/reservation /

 

طراحی و فن آوری در اتاقک

 

طبق سنت ، اسکانیا کنترل تمام مراحل استراتژیک توسعه و کنترل عملکرد را تأمین می کند. توسعه و ساخت موتور و همچنین طراحی سیستم های مدیریت موتور ، تزریق سوخت و کنترل انتشار در داخل انجام می شود.

این یک تصمیم استراتژیک برای تضمین برآورده ساختن کلیه خواسته ها و اهداف عملکرد اقتصادی و مصرف سوخت است. تمام اجزای پیشرانه با دقت مطابقت دارند ، در حالی که عملکرد محیطی ثابت ، قدرت و راحتی کار را تضمین می کنند.

کاربرگرامی فروشگاه اینترنتی اُور یدک ، لطفا برای جستجوی هرگونه قطعه مکانیکال ،

لوازم یدکی ، قطعات الکترونیک و تزئینات و تعمیرات خودروهای سنگین ، در لینک زیر به فروشگاه اوریدک مراجعه فرمائید:

http://www.overyadak.com/eshop /

 

مشخصات اصلی موتور جدید V8 با خروجی بالا

بخشی از محدوده موتور مدولار اسکانیا ، به اشتراک گذاشتن اجزای سازنده با اسکانیا ، خط داخلی و سایر موتورهای V8 ، تسهیل سرویس و تأمین قطعات و همچنین آموزش مکانیک.

 دردیزل شاپ شاپور ShapoorDiesel  Shopتنوع زیادی از قطعات یدکی اسکانیا وجود دارد

سرویس معماری سنتی آسان برای کار با سرسیلندرهای منفرد

بلوک سیلندر CGI (آهن گرافیت فشرده) برای کنار آمدن با فشارهای احتراق بالاتر بدون مجازات وزن

افزایش حجم و جابجایی (با سایر موتورها مدولار)

تزریق سوخت ریل مشترک Scania XPI (تزریق فشار زیاد اضافی) امکان تزریق فردی و همچنین تزریق چندگانه را به طور مستقل از موقعیت میل بادامک فراهم می کند

حداکثر فشار تزریق سوخت تا 2400 بار ، فشار عملیاتی معمولی 1800 بار

سرسیلندر با خنک کننده جت

اسکانیا VGT (توربوشارژ با هندسه متغیر) از طریق یک محرک الکتریکی اجازه می دهد فشار فشار و توربین تا حدود زیادی مستقل از دور موتور متفاوت باشد ، به عنوان مثال پاسخ بهتر موتور در دور کم و تعویض دنده سریعتر با Scania Opticruise

مدیریت موتور اسکانیا تمام سیستم های مربوط به موتور را در خودرو کنترل می کند ، از جمله کنترل میزان انتشار ، در حالی که با سایر سیستم های کنترل خودرو تعامل دارد

پس از درمان اگزوز اسکانیا SCR

مطابقت با یورو 5 و EEV

سکوی موتور مدولار

 

V8 جدید با قدرت 730 اسب بخار بخشی از پلتفرم موتور جدید اسکانیا با تزریق سوخت ریل مشترک است که در سال 2007 در موتورهای خطی معرفی شد. این یک طراحی کاملاً جدید است ، برای ایجاد فشارهای احتراق بیشتر قوی تر است ، اما ویژگی های سنتی اسکانیا را مانند سر سیلندرهای جداگانه ، میل بادامک واقع در بلوک و چرخ دنده های نصب شده در عقب و همچنین پاک کننده روغن گریز از مرکز آشنا حفظ می کند. اگرچه طراحی جدیدی است ، اما معماری و بسیاری از اجزای سازنده آن را با دیگر Euro 5 V8 ها و همچنین موتورهای درون خطی به اشتراک می گذارد.

دردیزل شاپ شاپور ShapoorDiesel  Shopتنوع زیادی از قطعات یدکی اسکانیا وجود دارد 

زاویه بین بانک های V8 90 درجه باقی می ماند. این لیبریم را در موتور فراهم می کند ، حتی دارای پالس های قدرت ، تعادل کامل و تحویل قدرت فوق العاده صاف ، نرمتر از شش خطی با اندازه مشابه.

سکته مغزی بدون تغییر است ، هندسه در قسمت پایین موتور دست نخورده باقی مانده و بسیاری از اجزای سازنده را می توان با سایر اسکانیا V8 ها و موتورهای درون خطی به اشتراک گذاشت. سوراخ 3 میلی متر افزایش یافته و حجم جارو شده را 0.8 لیتر افزایش داده است. این سوراخ با موتورهای خطی جدید مشترک است ، به این معنی که از همان پیستون ها ، آسترهای سیلندر ، سرسیلندرها و غیره می توان برای همه موتورهای ریل مشترک 9.3- ، 12.7- و 16.4 لیتری استفاده کرد.

میل بادامک ها در همان موقعیت های قبلی نصب می شوند ، یعنی در بلوک سیلندر بالا هستند تا بتوانند از فشارهای کوتاه و پایدار استفاده کنند. از میل بادامک جدید استفاده شده و قطار سوپاپ ساده شده است زیرا با تزریق سوخت ریل مشترک ، انژکتورها به صورت الکترونیکی کنترل می شوند و نیاز به فشارهای جداگانه برای انژکتورهای سوخت را از بین می برند. سایر اجزای قسمت بالای موتور ، مانند سرسیلندرها و شیر سوپاپ ، تا حد زیادی تغییر نکرده و با موتورهای خطی مشترک هستند.

کاربرگرامی فروشگاه اینترنتی اُور یدک ، لطفا برای همه امکانات و خدمات استارتاپ اوریدک، لطفا به سایت اطلاع رسانی اوریدک در آدرس زیر مراجعه فرمائید:

https://overteam.ir/  

ویژگی های انتقال

 

انتقال قدرت روان V8 اسکانیا را قادر می سازد تا از سیستم محصول مدولار خود در بخش خروجی بالا نیز استفاده کامل کند. این واقعیت که از اجزای مشابه در سرتاسر کامیون استفاده می شود ، تقریباً فضای نامحدودی را برای اپراتورها فراهم می کند تا وسایل نقلیه را دقیقاً متناسب با نیازهای خود تنظیم کنند.

کامیون های دارای V8 جدید با خروجی بالا دارای یک کلاچ تک دیسکی با نیروی گیره بالاتر هستند. نسخه تقویت شده گیربکس Scania’s range-splitter gearbox (12 سرعته با دو خزنده) استفاده شده است که دارای چرخ دنده هایی با دو شفت لایه برداری و هندسه اصلاح شده دنده است. حداکثر گشتاور در سه نسبت دنده بالا موجود است ، که حداکثر توانایی رانندگی در سرعت جاده را دارد. گشتاور در دنده های پایین 5-6 ٪ کاهش می یابد ، اما هنوز هم بیشتر از هر چیز دیگری در بازار است.

موتور V8 جدید فقط در ترکیب با Scania Opticruise ، چه در نسخه کاملاً خودکار و چه با پدال کلاچ ارائه می شود که هر دو دارای نرم افزار طراحی شده جدیدی هستند که اخیراً معرفی شده اند. Scania Retarder یک گزینه است.علیرغم رتبه بندی بالای V8 جدید ، همانند موتورهای درون خطی ، می توان از یک محور عقب تک کاهش کارآمد برای بسیاری از برنامه ها برای به حداقل رساندن اتلاف انرژی و به حداکثر رساندن مصرف سوخت استفاده کرد.

 

 
 

برگشت به بالا